header afbeelding

Evenementenloket

Vraag je evenement aan

Sinds donderdag 30 december 2021 gelden volgende coronamaatregelen, specifiek voor publiek toegankelijke evenementen:

Evenementen binnen:

  • Enkel zittend publiek.
  • Mondmasker verplicht vanaf 6 jaar.
  • Covid Safe Ticket (CST) verplicht vanaf 50 bezoekers.
  • Maximum 200 bezoekers, medewerkers en organisatoren niet meegeteld.
  • De modaliteiten van de horeca zijn van toepassing als er eten en/of drinken wordt aangeboden (sluiten om 23u, max. 6 personen per tafel of een huishouden, enkel zitplaatsen, Covid Safe Ticket, …).
  • Toelating lokale overheid verplicht vanaf 50 bezoekers (tenzij er met een lager aantal bezoekers ook andere afwijkingen aangevraagd moeten worden zoals afwijking op de geluidsnorm, …).

In de besloten gemeenschappelijke ruimten van de inrichtingen behorende tot de culturele instellingen of evenementensector is het gebruik van een luchtkwaliteitsmeter (CO²) verplicht. Er moet gestreefd worden naar 900ppm CO². Er is een actieplan nodig om de correcte ppm-waarden na te streven.

Let wel: private bijeenkomsten en feesten binnen zijn nog steeds verboden. Er is een uitzondering voor huwelijksfeesten en begrafenissen (koffietafels), bijeenkomsten in de private woonst of logies tot 15 personen en bijeenkomsten gericht op kwetsbare groepen. Ook georganiseerde activiteiten en bijeenkomsten door het verenigingsleven die binnen plaatsvinden zijn verboden. Deze kunnen dus niet fysiek doorgaan.

Evenementen buiten:

  • Mondmaskerplicht vanaf 6 jaar.
  • Social distancing tussen gezelschappen behouden, behalve wanneer de toegang gecontroleerd wordt door Covid Safe Ticket (CST).
  • Vanaf 100 bezoekers of deelnemers is CST verplicht. De aankomstzone tot het evenement (tot het CST-controlepunt) moet worden ingericht met naleving van social distancing tussen gezelschappen.
  • Vanaf 100 gelijktijdige bezoekers of deelnemers is een éénrichtingscirculatieplan met gescheiden in- en uitgangen verplicht.
  • Het gebruik van tenten, overdekte ruimtes en overkappingen zijn verboden.
  • Maximale capaciteit van 1 bezoeker per 4 m².

Je kan deze websites raadplegen voor verdere informatie:

Deze maatregelen gelden tot en met 28 januari 2022. Wie een fuif of evenement wil organiseren, vindt rechts in de groene kader de nodige aanvraagformulieren.

Jouw evenementenaanvraag is volledig ingevuld? Bezorg deze ten laatste 30 dagen voor de start van het evenement aan:

Evenementenloket, Markt 14, 2290 Vorselaar of evenementen@vorselaar.be

Wij antwoorden je ten laatste 14 dagen voor het evenement. Wil je sneller zeker zijn van jouw toelating, vervroeg dan ook jouw aanvraag.

Materialen in de uitleendienst

Je kan als erkende vereniging ook gebruikmaken van onze dienstverlening (huren materiaal, publiciteit, …). Voor verdere info, prijzen en reservaties, neem je contact op met Edith Hofkens via 014 50 71 34 of evenementen@vorselaar.be.

  • Herbruikbare bekers van 30 cl (tapmaat 25 cl): 1650 stuks met bijhorende opslagboxen (330 bekers per box)
  • Aluminium kaders (10st) met 2 ronde buizen in herasblokken te plaatsen, 6 stuks verticaal, doeken zelf te bestellen (90x150cm), 4 stuks horizontaal doeken zelf te bestellen (150×100) –  132 elastieken beschikbaar
  • Podium laag of hoog (hoogte 25 cm of 50cm) (Bij voorkeur op verharde ondergrond, onderling verbonden met klemmen) : 48 m² of 24 stuks
  • Houten podium hoog 50 cm (niet verstelbaar): 24 m² of 12 stuks
  • Podium (enkel voor binnengebruik): 56 m² of 28 stuks (verstelbaar tot max 80cm)
  • Trap podium (enkel voor binnengebruik): 1 stuk
  • Voortoog: 15 stuks
  • Nadar: 400 meter
  • Herras hekwerk: 19 stuks
  • Reclamebalken: 2 stuks
  • Verlichtingskabel zonder lampen: 1 stuk
  • Digitale geluidsmeter: 2 stuks
  • WC-wagen: 1 stuk
  • Elektriciteitskasten: 5 stuks
  • Diftarcontainers: 10 stuks
  • Vlaggenmasten: 8 stuks
  • Marktparaplu: 1 stuk
  • Truss: 1 stuk
  • Veiligheidshesjes: 30 stuks
  • Verzwaringsvoeten voor tenten: 32 stuks
  • Beamer: 1 stuk
  • Projectiescherm: 1 stuk
  • Booster met statief en micro: 1 stuk
  • Opvouwbare tafels: 50 stuks
  • Vouwstoelen: 191 stuks
  • Zitbanken voor 3 à 4 personen: 17 stuks (passen bij de opvouwbare tafels)