header afbeelding

Stappenplan digitaal evenementenloket

1. Nog geen account voor het digitale evenementenloket? Maak er eentje aan via deze link. Klik op ‘Nieuwe account aanmaken’.
Hierdoor moet je niet bij elke aanvraag alle contactgegevens opnieuw ingeven. Let wel: de persoon die het evenementenformulier invult moet minstens 18 jaar oud zijn.

2. In ‘Stap 1’ start je met de keuze van je evenementtype dat je zal organiseren.
Je krijgt daarbij 6 opties:  aanvraag evenementenvergunning (= de standaardkeuze), vergunning wielerwedstrijd of veldrit, vergunning recreatieve doortocht, vergunning straatfeest, vergunning niet-commerciĆ«le verkoop, melding evenement.

3. Alle 8 stappen doorlopen? Verstuur je evenementenaanvraag dan in de laatste stap
Tip: sla regelmatig, tijdens het invullen, je evenementaanvraag op.
Je kan ook een deel van de aanvraag invullen en later verder aanvullen. Je kan ook steeds nagaan in welke stap jouw aanvraag zich bevindt. Je organiseert een volgende editie van een bestaand evenement? Kopieer je eerdere aanvraag en gebruik ze opnieuw. Actualiseer daarbij de nodige gegevens.

4. De dienst vrije tijd brengt jou als organisator en de betrokken diensten op de hoogte van de beslissing.
De dienst vrije tijd behandelt jouw aanvraag en verzamelt de nodige adviezen van de betrokken diensten. Je kan zelf de status van je dossier opvolgen. Bij goedkeuring kan je de evenementenvergunning meteen online downloaden.

5. Als je evenement een toelating kreeg via een evenementenvergunning, kan je materiaal reserveren via de gemeentelijke uitleendienst.
Dit is een gratis dienstverlening voor erkende Vorselaarse verenigingen en werkgroepen/adviesraden. Meer info vind je hier.

Vragen of problemen? Neem contact op en we helpen je graag verder.