header afbeelding

I-Active: FAQ

  • Als je een mail van i-Active als ongewenst of spam aanduidt, kom je op de blacklist te staan en ontvang je bijgevolg geen mails meer vanuit het systeem. Ook al deblokkeert i-Active het e-mailadres in kwestie in hun systeem, toch zal het bij de e-mailprovider op de blacklist blijven staan.

    Ouders met een geblacklist e-mailadres moeten de afzender (-Active) ‘whitelisten’ of als veilig aanduiden bij hun mailprovider. Hier vind je alvast een stappenplan voor Gmail en Outlook

    Daarna moet je aan ons laten weten dat je deze eerste stap gedaan hebben, waarmee je expliciete toestemming geeft om weer mails te ontvangen van i-Active. Wij doen het nodige om ervoor te zorgen dat je opnieuw mails ontvang vanuit i-Active.



  • Stuur een mailtje naar vrijetijd@vorselaar.be, een medewerker stuurt je via i-Active zo snel mogelijk jouw inloggegevens door.



  • Log in op je ouderaccount via https://vorselaar.i-active.be

    Klik links in het keuzescherm op ‘Mijn gegevens’

    Vouw in het keuzescherm het tabblad ‘Kinderen’ open door op het witte pijltje te klikken. Je ziet nu een lijst van alle kinderen die onder jouw naam geregistreerd staan in i-Active.

    Klik op het groene potloodje voor de naam van het kind waarvan je de gegevens wil aanpassen. Scroll omlaag.

    Onder het tabbladje ‘Medische info’ kan je de medische gegevens van het kind invullen of aanpassen.

    Klik op ‘Opslaan’. De medische fiche is nu aangepast.

  • Bijlagen in een e-mail kan je terugvinden door op de blauwe onderstreepte tekst te klikken bovenaan in de mail.



  • Attesten in i-Active kan je op verschillende manieren terugvinden.

    1. In je mailbox

    Na aanmaak van de attesten ontvang je vanuit i-Active een mailtje met jouw attesten in bijlage.

    2. In je ouderaccount

    Log in op je ouderaccount via https://vorselaar.i-active.be

    Klik op het vakje ‘Financieel’.

    Klik door naar ‘Rekeningen activiteiten’.

    Klik op het gewenste tabblad. Geef het jaartal in waarvoor je attesten wil opvragen. De attesten verschijnen automatisch in het overzicht.

    Je kan het attest openen door op het PDF symbooltje te klikken naast het attest.

    3. Via ‘Mijn Burgerprofiel’

    Meld je aan op ‘Mijn Burgerprofiel’ via www.mijnburgerprofiel.be

    Via het tabblad ‘Attesten en vergunningen’ kan je jouw attesten raadplegen.

    LET OP: attesten kunnen enkel weergegeven worden in ‘Mijn burgerprofiel’ als jouw rijksregisternummer gekend is bij i-Active.