Belastingsaangifte invullen
Uw aangifte via MyMinfin (Tax-on-web): snel een eenvoudig!
Vanaf eind april is uw (grotendeels vooraf ingevulde) aangifte of uw voorstel van vereenvoudigde aangifte beschikbaar in MyMinfin (Tax-on-web).
Hoe krijgt u toegang tot uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Ga naar MyMinfin.be
- Meld u aan via itsme® of via uw identiteitskaart, uw pincode en een kaartlezer (pincode van de identiteitskaart verloren of vergeten?).
Maakt u geen gebruik van MyMinfin (Tax-on-web)?
Als u uw eBox niet hebt geactiveerd en als u Tax-on-web vorig jaar niet hebt gebruikt, ontvangt u uw aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) normaal gezien per post in de loop van de maand mei.
Als u begin juni nog niets ontvangen hebt, bel dan naar 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Als u uw eBox geactiveerd hebt, ontvangt u geen aangifte (of voorstel van vereenvoudigde aangifte) per post. Gebruik MyMinfin (Tax-on-web) of bel vanaf begin juni naar het nummer 02 572 57 57 (directe code: 17001) om de documenten per post te ontvangen.
Hebt u een voorstel van vereenvoudigde aangifte ontvangen?
Zijn uw gegevens juist en volledig? U hoeft niets te doen. U hoeft niets te verzenden of te bevestigen. U ontvangt uw aanslagbiljet (berekeningsnota) automatisch.
Zijn uw gegevens onjuist of onvolledig? U moet ze corrigeren via MyMinfin.be of via het papieren antwoordformulier.
Meer weten? Hulp nodig?
Hebt u een vraag over uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte?
- Raadpleeg de website van de FOD Financiën.
- Bel naar het nummer dat op uw aangifte of voorstel van vereenvoudigde aangifte staat of naar het nummer 02 572 57 57 (directe code: 17001).
Wilt u uw aangifte laten invullen door de experts van de FOD Financiën?
- U hoeft zich niet te verplaatsen! Wanneer u vorig jaar telefonische hulp kreeg, zal u door een medewerker van de belastingdienst in de loop van de maand april opgebeld worden. Bent u begin mei nog niet opgebeld of wil u voor de eerste keer telefonische hulp, contacteer dan zelf even de belastingdienst. Bel naar het nummer dat op de envelop van uw aangifte staat (bruine envelop) of naar het afsprakennummer dat je vanaf begin mei kan terugvinden op de website van de FOD Financiën en maak een afspraak. De experts van de FOD Financiën bellen u op het afgesproken tijdstip terug om samen met u uw aangifte in te vullen per telefoon.
- U kan naar de zitdag van de gemeente komen. Die vindt dit jaar plaats op dinsdag 27 juni in LDC Sprankel! Medewerkers van de FOD Financiën helpen u dan met het invullen van uw aangifte. We werken enkel op afspraak. Zo houden we de de wachtrijen tot een minimum beperkt. Maak uw afspraak vanaf 2 mei. Dat kan via 014 50 71 80 of via bevolking@vorselaar.be.
Worden de belastingen voor iemand anders ingevuld? Vergeet dan niet het volmachtformulier mee te brengen! - Op dinsdag 30 mei van 9u tot 12u en van 13u30 tot 19u is er een zitdag via Beweging.net in Zaal den Engel (Mgr. Donchelei 2). Breng zeker uw identiteitskaart (én die van uw partner) mee + de pincodes, evenals alle ontvangen documenten: aangifte vorig jaar, inkomstenfiches, pensioensparen, giften, leningen, …. Inschrijven is niet nodig. Uw aangifte gebeurt hier enkel via TAX-ON-WEB. We aanvaarden geen manuele aangiftes meer. Hiervoor kan u enkel nog terecht bij de dienst belastingen.
Ontvang uw documenten van de FOD Financiën online via de eBox
Maak het uzelf gemakkelijk en ontvang de documenten van de FOD Financiën rechtstreeks online via de eBox, de digitale en beveiligde ‘brievenbus’ van de overheid.
Activeer uw eBox op myebox.be. U ontvangt dan een melding zodra er een nieuw document beschikbaar is. Vergeet niet om uw e-mailadres in te vullen om de meldingen te ontvangen.

Documenten
Gemeente Vorselaar
Markt 14
2290 Vorselaar
014 50 11 01
info@vorselaar.be
Afspraak
Deze dienst werkt op afspraak.